zaterdag 21 maart 2015

3 luikje op kaasplankje

Hallo allemaal,

Wat was het vanmiddag ( 21 maart ) gezellig in de winkel van 
Hobbyvision !! 
Ik heb daar samen met Jenine een demo gegeven met 
de "Bistre"  Ook mocht iedereen die wilde het even proberen
op een labeltje. Het was toch elke keer weer een verassing wat de Bistre deed ;)
Wil je ook weten hoe de Bistre werkt kijk dan even een oudere post van 
mij en die kun je HIER vinden.
Daar staat een werkbeschrijving van deze kaart:


Wat ik ook voor de demo liet zien op facebook was deze foto:
Een sneek peek waar ik mee bezig was. Deze creatie dacht ik tijdens de demo
nog wel even af te maken, maar daar was helemaal geen tijd voor hihi..


Maar ik heb hem inmiddels klaar 


En dit is het geworden ;)
Ik zal hieronder een beschrijving van deze creatie maken ;)


Als eerste heb ik deze twee MDF ( houten ) figuren 
van Dutch Doobadoo gebruikt. 


Dutch Doobadoo - MDF Art - Triptech with Heart    
Het drieluikje en de kaasplankjes 



Deze heb ik in de witte gesso gezet en het kaasplankje meteen
voorzien van wat Bistre. Daarna heb ik er, net als bij de kaarten,
een beetje water op gesprayd. Dit laten drogen en het drieluikje heb ik na de gesso
voorzien van blauwe glimmermist. Hiermee ben ik meer aan de onderkant als aan de bovenkant gaan sprayen.  


Toen alles droog was heb ik het 3luikje op het kaasplankje gelijmd
met een lijmpistool . Hier moet flink wat lijm omheen anders blijft het niet mooi staan.
In mijn verzameling waxinelichtjes heb ik deze gevonden en op het kaasplankje
voor het 3 luikje gelijmd. 


Als decoratie heb ik wat vissers netten gebruikt. 
Deze heb ik met een lijmpistool vanaf het 3 luikje naar
 het kaasplankje geplakt. Met wat mos en gedroogd krulhout heb ik
de bodem bewerkt en er wat schelpjes en flesjes tussen geplakt.
In de kleine flesjes heb ik een stukje uit een oud boek gedaan.


Ook heb ik er aan de voorkant nog een stukje vissers net
bijgeplakt en een dikke parel. Natuurlijk ook wat bloemen.


Op het 3 luikje heb ik de stansjes van bubbels, uit glitterkarton, en wat meeuwen 
van klei geplakt. Het 3 luikje heb ik met juttetouw aan elkaar verbonden.


Hier zie je mooi het kleuren verloop van het 3 luikje.


Door de glimmermist flink veel in 1 keer erop te spuiten krijg je 
een wat waterachtig effect. 


En natuurlijk moet er ook een anker bij.
Deze heb ik gemaakt met een stansje van Noor!Design waarna ik hem
heb voorzien van distress inkt. Deze distress inkt geeft een roest effect.
Het is van Ranger-Distress Powder  Vintage Photo.
Doe hier twee laagjes van op dan krijg je een mooie dikke roestlaag.



Image and video hosting by TinyPic

3 opmerkingen:

Unknown zei

Wat mooi ik heb m ook had bog geen inspiratie maar wat een idee echt heel leuk

Rosina zei

Wooooow dit vind ik SUPER gemaakt Janet ....wat een geweldig mooie decoratie....TOPPIE!!!

groetjes en een fijne zondag...
Rosina

Marianne Schut zei

Wauw Janet, wat een gave creaties heb je weer gemaakt! Het ziet er allemaal geweldig mooi uit met zulke prachtige details, wat een gave technieken heb je gebruikt, mijn complimenten hoor! Liefs Marianne