woensdag 7 december 2016

Harmonica kaart - baby

Hallo allemaal,

Wat gezellig dat je weer even een kijkje komt nemen op mijn blog.
Ik wil jullie vandaag deze kaart laten zien van Dutch Doobadoo.
Het is een harmonica kaart. Dit model kan je zo lang maken als je wilt.
Voor mijn kaart was ik twee delen nodig want dan kon ik er een baby kaart van maken.


Hierboven zie je de gehele kaart. Deze heeft vier draaiende vakjes.

Dutch Doobadoo - Dutch Card Art - Harmonica

Het lijkt misschien een beetje ingewikkeld maar dat valt best mee.
De basis maak je altijd van de buitenste omtrek van de gehele mal.
Het design papier is vaak kleiner en dus zijn dat de binnenste teken lijntjes.
De rillijnen zitten meestal in het midden tussen twee designpapier lijnen.

Nu lijkt het misschien nog niet handig maar daarvoor maak ik er voor 
Dutch Doobadoo filmpjes van voor jullie om het in beeld te laten zien wat je
bij en met de mallen kan doen.
Je kan deze filmpjes vinden op het youtube kanaal van Dutch Doobadoo.

Het filmpje van deze kaart komt vanaf de 10de december in de rij voor 

Door op het onderste plaatje te klikken kom je bij het youtube kanaal.




Oke, verder met de kaart.
Dit zijn de eerste twee delen.
Het designpapier is van Maja Design.
Ik heb alle randjes bruin gemaakt met een bruine distress inkt.
Boven langs de kaart zit een randstans van Noor!Design, de Vintage border rand  6002/0366.
In de hoek heb ik aan de linkerkant een bloementoef geplakt en onderin wat papieren konijntjes.
Deze konijntjes zitten op een papierpart vel van Doobadoo.
De stansjes van de treintjes heb ik gemaakt met kraftpapier en de Noor!Design stansjes
van de babytrein 6002/0513


En dit is het tweede deel van de harmonica kaart.
Ook weer paper art van Doobadoo erop en de andere treindelen van het
Noor!Design trein stansje. Ook heb ik er nog een parelrandje op geplakt.

De letters heb ik getekend door een stencil van Doobadoo
en uitgeknipt. Per draaideel en letter zodat het als de kaart open staat het
woordje "baby" staat.


En dit houd je over als je de kaart dubbel vouwt. 
Hij past prima in een 15 x 15cm envelop.

En nu wachten op de baby en hopen dat het een meisje wordt whahha
Maar ik zal er ook nog wel een jongens kaart van maken ;)




Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen: