maandag 17 juli 2017

Enjoy

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie een kaart laten zien die ik gemaakt heb met de
distress inkt oxide. Dit is de nieuwe distress inkt dat erg mooi van resultaat is.
Het lijkt net af het een beetje kalkachtig is. En je kan de kleurtjes over elkaar heen gebruiken zonder dat het zich mengt zoals bij de "gewone" distress inkt. Als je die door elkaar gebruikt of over elkaar dan gaat het mengen en word het bruin. Althans, als je meerdere kleurtjes door elkaar zou gebruiken. 
Ik heb bij deze kaart ook gebruik gemaakt van de resist techniek, Dat is een techniek waarbij 
je embossingpoeder gebruikt, Waar de embossingpoeder zit, komt dan geen distress inkt maar blijft het wit, of eventueel een kleurtje, het is maar net wat voor embossingpoeder je gebruikt hebt.
Zelf ben ik nogal fan van de clear, dus een transparantie embossingpoeder.
Zo dat was al een heel verhaal, nu over naar de kaart.



Allereerst heb ik  een mask uitgezocht, in dit geval een Dutch Doobadoo mal, die eind juli in de winkels zal liggen. Daar heb ik een gedeelte van op mijn kaart gelegd en heb de uiteinden afgeplak met non permanent plakband. Daarna heb ik een dauber ( sponsje )  gepakt en heb er Versamark inkt
mee aangebracht door de mask heen op mijn kaartje.


De mask heb ik verwijderd en heb er clear embossingpoeder overheen gestrooid.
Deze embossingpoeder heb ik met een heattool verhit zodat het gaat smelten in de Versamark inkt.
Ook heb ik de mask nog een keertje bovenaan op de kaart gelegd en het voozien van embossingpoeder. Zoals bij de vorige stap.


Daarna heb ik eerst het kaartje voorzien van distress inkt oxide in drie kleurtjes, de Broken China, de Spiced Marmelade en de worn lipstick. De laatste twee zijn volgens mij de allernieuwste kleurtjes die nu in de pre-orders te bestellen zijn, of ze zijn inmiddels binnen.
Daarna heb ik van deze drie kleurtjes wat op mijn craftsheet geduwd, naast elkaar, en er een beetje water op gesprayd. Niet te veel maar dat je net ziet dat het druppeltjes worden.
Vervolgens haal je de kaart erdoor. Hier en daar heb ik het een beetje gedept met een keukendoekje.
Helaas heb ik van deze stap vergeten een foto te maken ;)
Is het naar je zin, dan laat je het zo. Wil je meer kleuren mengsels, dan haal je de kaart nogmaals de
de inkt op je craftsheet. En wat nu de resist techniek is, is dat je het mask wat met embossingpoeder is gedaan, nog kan zien. want die blijft zijn kleur van de embossingpoeder behouden.
In mijn geval dus wit. 


Daarna heb ik het kaartje op maat gesneden en heb op een strook vellum een tekst gestempeld met
StazOn inkt. Deze strook tekst heb ik om mijn kaartje gevouwen en aan de achterkant vast geplakt.
Dit geheel heb ik op een zwarte kaart geplakt. 


Langs de randjes heb ik nog een doodle gezet en wat zwarte pareltjes op het vellum.
Het hartje is een stansje, van welk merk, geen idee, heb hem ooit eens ergens op een beurs gekocht.
De tekst is er een van Indigo blu, volgens mij al een wat oudere.

Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is allemaal,
en hieronder heb ik nog de artikelen geplaatst met een linkje naar hobbyvision, 
Deze artikelen heb ik op deze kaart gebruikt. Alleen heb ik in plaats van het hartje een ander
stansje gevonden die ook heel erg leuk is bij zo`n kaart als deze.

Image and video hosting by TinyPic

PRE-ORDER 7 - Distress Oxides Ink Pad - 12 nieuwe kleuren set WOW embossingpoeder - Clear Gloss - Super FineDutch Doobadoo - Dutch Pearl Pen - Black - 28mlVellum A4 - wit - pak 5 vel Stansmal Kippers Hobby - CUT-TIES - Spring SwirlPapermania - Basics heattool - Pink (European Plug)

Geen opmerkingen: