zaterdag 19 augustus 2017

opbergmap voor de Dutch Doobadoo letter stencils.

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een tutorial voor jullie waar je de letter sjablonen van Dutch Doobadoo
netjes in op kan bergen. Er zijn natuurlijk ook andere dingen die je er in kan doen, maar voor mij heb ik hem die bestemming gegeven.

Dutch Doobadoo - Dutch Stencil Art - Alphabet A-Z


Ik zal het stap voor stap met jullie delen.

Kies enveloppen in de maat van de letter sjablonen, of een andere maat enveloppen als je er een andere bestemming voor hebt. Ik heb er 12 enveloppen voor gebruikt.


De enveloppen plak je allemaal dicht. Dus waar je normaal de envelop sluit mag je nu langs likken zonder er wat in te stoppen ;)
Daarna plak je alle enveloppen op elkaar.
 DOE DE LIJM/TAPE EEN KLEIN STUKJE NAAR BINNEN, DUS NIET PRECIES OP DE RAND PLAKKEN. HOE VERDER VAN DE RAND AF, HOE DIKKER ALS DE ENVELOP GEVULD KAN WORDEN.

Heb je al je enveloppen op elkaar geplakt dan snijd je de lange kant open.
Dus je snijd door alle lagen enveloppen er een klein strookje af.

Nu kan je ze openen aan de lange kant. Dit is de kant waar je ze straks kan vullen.

Neem nu 2 delen grijsboard karton, of ander stevig papier.
Ik gebruik vaak achterkanten van schrijfblokken of papierblokken.
Snijd deze delen iets groter als je enveloppen. Ik heb aan alle kanten ongeveer een halve cm ruimte.

Plak er nu designpapier omheen. 

Je hoeft de binnenkant verder niet te beplakken.


Plak op het dikkere karton de enveloppen.
En plak het tweede deel van het dikkere karton daar weer op. 


Dan ziet het er zo uit. 

Nu kan je het eventueel nog versieren of voorzien van een lint erom heen.
En het vullen met de letters of andere dingen.
Ik heb er ook al eens eentje gemaakt voor mijn dochters. Daar hebben we allerlei rapporten en formulieren van school in gedaan die ze wilde bewaren.

Je kan er dus diverse mogelijkheden voor bedenken ;)

Ik hoop dat je het een leuke tutorial vind.


Image and video hosting by TinyPic

7 opmerkingen:

Marga's place zei

Ik vind dit een super goed idee en ga het ook zeker namaken.
Dankjewel Janet 😀
Groetjes Marga

Annet zei

Wat een super goed/leuk idee. Ga het ook maken.

Caroline zei

Zo zeg, dit is handig! Dit sla ik op en ga er een keer mee aan de slag. Leuk! Dank je wel voor de goeie uitleg.

Groetjes Caroline

HannekeB zei

Inderdaad een superleuk idee! Ga ik ook maken, heb er vast een bestemming voor <3

Jokecreatief zei

Wat een leuke tutorial, wil hem ook gaan maken.
Groetjes Joke.

Kitty Massuger zei

Het is een super handig idee en voor diverse doeleinden te gebruiken.
Ik ga dit zeker maken dank je wel voor het te delen met ons.
groetjes Kitty

Unknown zei

Wat een super goed/leuk idee. Ga het ook maken.
āđ‚āļāļĨāđ€āļ”้āļ™āļŠāļĨ็āļ­āļ•
āļŠูāļ•āļĢāļšāļēāļ„āļēāļĢ่āļē
gclub