zaterdag 9 december 2017

mixed media mermaid boekje


Hallo allemaal,

Eindelijk weer eens  een blogpost.
Het ontbrak me gewoonweg aan tijd om er weer eens 1 te schrijven.
Maar bij deze staat er weer eentje ;)

Dit keer wil ik jullie een kraft notitieboekje laten zien dit ik helemaal in mixed media stijl heb gemaakt. Wat is dit toch ontzettend leuk om te doen.
De basis is dit kraft boekje van 15 x 21 cm.

Notitieboek kraft - afmeting A5 - 15 x 21 cm

Als eerste heb ik hem met ribbelkarton beplakt. 
Dit ribbelkarton heb ik aan stukjes gescheurd en zo veel mogelijk daar van op de kaft geplakt.
Voor het plakken van deze stukken, en de rest van de embellishments gebruikte ik

Finnabair - Art Basics - 3D Gloss Gel - 8.5oz
3D gloss gel van Finnabair.
Dit is een lijmsoort die niet supersnel plakt zodat je nog een beetje kan schuiven met 
de embellishments.



Toen het ribbelkarton erop zat heb ik het met gesso wit gemaakt.
Daarna even drogen met een heattool.
Van te voren had ik al diverse klei figuren gemaakt met lichtgewicht klei.
Deze klei druk je in diverse mallen en is na drogen bijna gewichtsloos.
Vervolgens ben ik alles een beetje gaan schikken zodat ik ongeveer wist hoe
het eruit moest komen te zien. Daarna heb ik alle losse delen weer eraf gehaald en in de witte gesso gezet. Toen dit droog was heb ik het op kleur gebracht.
De meeste kleur heb ik met de lindy`s stampgang spray`s gedaan.
Hier kan je een filmpje bekijken over de spray `s:
https://www.hobbyvision.nl/n2/23257/67037/Lindys-Stamp-Gang.htm


Verder heb ik ook nog gebruik gemaakt van acrylic paint van Finnabair.
Dit zijn geweldig mooie verfjes die verrassend van kleur zijn. Op een zwarte ondergrond zijn ze weer totaal anders van kleur dan op een witte ondergrond.
Wil je hier meer van weten, dan kijk maar eens bij mijn hobbyvision team lid
Cindy. Zij heeft diverse filmpjes gemaakt hoe je dit soort werkjes kan maken
http://www.cinscreations.com/


Dan heb ik er nog schelpjes, steentjes, parelkralen, ijzeren embellishments en diverse andere
spulletjes op geplakt, Her en der heb ik het nog wat gevuld met kleine kraaltjes en wat glitters.
De tekst is van Tim Holtz. Die heeft een heel leuk pakketje met diverse tekstjes er in.
Deze tekstjes zijn op mooi dik grijsboard karton gedrukt en er zitten verschillende maten in 1 pakketje. 

Tim Holtz - Idea-Ology - Chipboard Quote Chips (58/Pkg)


Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is hoe dit soort mixed media in elkaar zit, want ik moet zeggen, het is een beetje lastig uitleggen. 
Dus mijn advies is, kijk even naar de filmpjes van Cindy. 
Die staan allemaal op het youtube kanaal van hobbyvision. Dan word het stap voor stap uitgelegd.


Afbeeldingsresultaat voor youtube
klik op de button voor de filmpjes


Image and video hosting by TinyPic
Notitieboek kraft - afmeting A6 - 10,5 x 15 cmFinnabair - Art Basics - 3D Gloss Gel - 8.5ozJoy! Crafts - Corrugated (Ribbel) Cardboard A4 - Fijn Dutch Doobadoo - Gesso White 250 ml WOW! - Heattool EU Prima Marketing - Vintage Art Decor Moulds - Escucheons #2Creative Paper Clay - 4oz. (113 gram)Lindys Stamp Gang - Starburst - Shabby Turbine Teal Finnabair Art Alchemy - Acrylic Paint 1.7 Fluid Ounces - Opal Magic Aqua/RoseTim Holtz - Idea-Ology - Chipboard Quote Chips (58/Pkg)