zondag 17 december 2017

shine brightly - mixed media boekje

Hallo allemaal,

Graag wil ik jullie dit notitie boekje even laten zien.
Het is er weer eentje in de mixed media stijl.
Geweldig leuk om te doen, lekker plakken, smeren, sprayen zonder al te 
veel na te denken ;)


Ik ben begonnen om het boekje te voorzien van een honingraad met structuurpasta en een mask van Dutch Doobadoo. Dit heb ik gedroogd met een heattool. Dan is het lekker snel droog.
Vervolgens ben ik er met Lindy`s stampgang spray op gaan sprayen,
Hiervoor heb ik diverse kleuren groen en blauw door elkaar gebruikt, maar het meeste 
is gemaakt met de kleur: Shabby Turbine Teal, dit is een groenige kleur, en doordat ik er een beetje Bachelor Button Blue doorheen heb gemengd word het wat aqua blauw-groen.
Vind je het een beetje te donker van kleur worden, dan ga je er met wat witte gesso doorheen, 
Je kan ook witte gesso mengen op een kraftsheet met 1 van de spray s, zo maak je je eigen kleur gesso. Toen de kleur naar mijn zin was ben ik verder gegaan met de vleugels.


Die vleugels kan je uit grijsboard karton snijden, ik heb ze vervolgens met de witte gesso wit geverfd en gedroogd met de heattool. Daarna heb ik weer de spray`s gepakt en heb er de kleur er mee opgezet. Daarna ben ik er met finnabair aqryl paint aan de randjes overheen gegaan.
Dit heb ik met mijn vingers aangebracht. Als laatste heb ik de allerbuitenste randjes nog wat aangezet met antique wax van finnabiar, in dit geval de light gold.
Dan had ik de basis klaar. De vleugels heb ik op het boekje geplakt en ben er de rest op gaan plakken.


Ik heb in het midden diverse ijzeren bladeren verwerkt, De grote hebben zijn originele kleur behouden, de kleine heb ik bewerkt met witte gesso en aqrylverf.


Op de bladeren heb ik nog een metalen klokje geplakt die met met de witte gesso heb bewerkt en vervolgens met de sparkle aqryl verf op kleur heb gebracht.
Verder heb ik er nog diverse andere metalen embelishments op geplakt en het geheel afgewerkt
met diverse kraaltjes en Nuvo drops.
En her en der heb ik nog met mijn vinger wat Nuvo mouse gestreken.
Als allerlaatste heeft het nog een tekst gekregen. Deze heb ik uit de leuke set van Tim Holtz. 

Wil je nu graag filmpjes zien hoe je dit soort creaties kan maken,
kijk dan eens op het youtube kanaal van Hobbyvision,
Daar word dit allemaal live uitgelegd door Cindy. Je kan daarvoor op onderstaande button klikken en je komt meteen bij alle Live filmpjes die hobbyvision gepost heeft.



Maar pas op, het werkt verslaven whahaha..



Image and video hosting by TinyPic

Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art A5 - Chicken WireDutch Doobadoo - Structure Paste Smooth - 250ml Papermania - Basics heattool - Pink (European Plug) Lindys Stamp Gang - Starburst - Azure Sea Asters Lindys Stamp Gang - Starburst Spray - Shabby Turbine Teal  Dutch Doobadoo - Dutch Greyboard Art - A5 10 velDutch Doobadoo - Gesso White 250 mlFinnabair Art Alchemy - Acrylic Paint 1.7 Fluid Ounces - Opal Magic Rose/Gold Finnabair Art Alchemy - Metallique Wax .68 Fluid Ounce - White Gold Metal Art - Bladeren brons 4,5 cm - 10 stuks Finnabair Art Alchemy - Acrylic Paint - Sparks - Mermaid Sparkle Nuvo - Glitter Accents - Fresh SnowfallNuvo - Embellishment Mousse - Aquamarine Schudmateriaal - Decoratie Glitterset Assorti - Fairy Tale Tim Holtz - Idea-Ology - Chipboard Quote Chips (58/Pkg)

Geen opmerkingen: