vrijdag 25 mei 2018

Merci Schuifdoosje Facebook Live


Hallo allemaal,

Een tijdje terug heb ik tijdens een live uitzending op Facebook
dit Merci schuifdoosje gemaakt.



Daar heb ik eerst een boodschappenlijstje voor doorgegeven en die is als volgt:

Kraft of stevig cardstock :
1 deel van 12 x 29 cm
2 delen van 11,8 x 7,5
Designpapier:
2 delen van 11.3 hoog x 7 cm breed
1 deel van 11,5 hoog x 7,5 breed
2 delen van 1.2 hoog  x 11.5 breed
Strook plastic van b.v. een diepvrieszak of plastic draagtas
4 stukjes Merci chocolade
Eventueel een tab punch of een cirkelpons van ongeveer 3 cm’
Dubbelzijdig tape 6 en 9 mm
Ril/snij apparaat of liniaal mes potlood
Verder kan je eventueel nog klaarleggen: leuke tekst stempel niet groter dan 6.5 x 6.5 cm
Versiering naar eigen keuze


Tijdens deze uitzending heb ik stap voor stap dit schuifdoosje uitgelegd, maar ik zal hem hier onder
even in tekst plaatsen. De bloemen zijn ook zelf gemaakt met een stans van Leane Creatief,
Dit zijn orchideeƫn die ik in een uitzending daarvoor ook heb laten zien hoe je die kan maken.


Ondertussen heb ik op Facebook al ontzettend veel van deze merci doosje gezien!!
Zo leuk dat een patroon in de smaak valt!!



En ja, ik vind het zelf ook een erg leuk en lekker doosje om weg te geven.
En zo leuk omdat het een schuifmechanisme heeft.

Oke, dan even de geschreven volgorde van maken:

We beginnen met de grote strook van  12 x 29 cm en rillen deze op
 1 – 2.5 – 10.5 – 12 – 20 – 28 cm
Deze gaan we vouwen, we vouwen dan het eerste gedeelte naar binnen en de twee laatste rillijnen de andere kant op.
Vouw alles weer open en leg het voor je met de 1 en de 2,5 rillijnen naar links
Neem nu het strookje plastic van ongeveer 3 cm breed en vouw deze om het tweede vak van links dat 8cm breed is. Plak het vast met dubbelzijdig tape. NIET TE STRAK EN ALLEEN HET PLASTIC PLAKKEN DUS NIET OP HET PAPIER WANT HET PLASTIC MOET NOG KUNNEN SCHUIVEN.
Nu leg je dit deel even aan de kant en pakken we de twee kaartjes van 11,8 x 7,5 cm
Maak aan 1 bovenkant en aan 1 onderkant van de kaartjes een handvaatje, b,v, een cirkel of een label of een tab ponsje
Plak op deze kaartjes aan 1 kant designpapier van 11.5 x 7 cm
Plak nu op 1 kaartje de 4 merci, ik heb hiervoor een stukje dubbelzijdig tape gebruikt.
PLAK DE MERCI ONGEVEER 1 CM VANAF DE BOVENSTE KANT.
Het tweede kaartje kan je eventueel ook nog van een leuke tekst voorzien aan de voorkant waar het designpapier op zit. Hier geld dan weer, een beetje onderaan het kaartje.
Nu nemen we de eerst gemaakte strook erbij. En leggen hem weer voor ons met de 1 2,5 rillijnen naar links
We doen nu een stukje tape helemaal ONDERAAN het strookje plastic. Hiervoor heb ik de rode sticky tape gebruikt van ongeveer 1 cm
Haal het beschermlaagje van de tape er af en plak het kaartje MET MERCI precies in het midden op het strookje plastic en gelijk met de boven en onderkant van de kaart.
Nu plak je de linkerkant over de merci heen en onder het schuifkaartje waar de merci op geplakt is.
Nu draaien we het geheel even om en ligt de rillijn van 1 cm aan de linkerkant
Doe nu een strookje tape aan de BOVENKANT op de plastic strook
Plak hier het tweede kaartje op  MET DE GOEDE KANT NAAR BENEDEN!!!
Vouw nu het linkerdeel over dit tweede kaartje en plak hem vast
Nu beplakken we de voorkant en zijkanten van het geheel ,en kan je het naar wens versieren.
Je kan dus nu aan het “handvaatje” trekken en dan komt er 1 deel naar boven en 1 deel naar beneden uit het kaartje.

En wil je het filmpje er nog eens bij bekijken, klik dan even op de volgende button:

Veel plezier met het maken er van.



Image and video hosting by TinyPic

En deze producten zijn gebruikt voor het doosje:

Leane Creatief - Lea bilitieƂ® Multi die flower 012- Orchidee   VersaMagic - Spring Pansy   CraftEmotions - Extra Sticky dubbelzijdig tape - 9mm  Leane Creatief - Flower foam sheets a4 Off White (10 vel)  Noor! Design - Blauwe mal - Ovale mal sierlijk  Joy! Crafts - Krijtpapier / Chalkpapier 30,5 x 30,5 cm
Penny Black - Clearstamp - Birthday LoveJoy! Crafts - Paperpad A4 - Flower Symphony  WOW! Embossingpoeder - Large 160 ml - Opaque Bright White Super Fine  Joy! Crafts - Flower Shaping Tool kit 4 st  Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue

4 opmerkingen:

Unknown zei

Wat een super leuk kado doosjes vandaag ben ik ermee aan de slag gegaan was even puzzelen maar geluk dank voor het boodschappenlijstje en de uitleg!

Martha zei

Hoi hoi Janet
heel erg bedankt voor het patroon van het chocodoosje,
hier kun je kijken wat ik ervan heb gemaakt
http://creatiesvandaatje.blogspot.com/2018/06/voor-joke.html
ben gelijk je volger geworden!
Kijk graag naar je filmpjes zijn erg duidelijk en goed te volgen!
Omdat ik geen Facebook heb kijk ik via Youtube!
liefs Martha!

Martha zei

Hoi hoi Janet
Ik heb je patroontje gebruikt hartelijk bedankt daarvoor, kijk graag naar je filmpjes op YouTube, je legt de werkwijze helder en duidelijk uit daar ben ik erg blij mee!
Blijf vooral zo doorgaan!
Hier kun je mijn creatie zien!
https://creatiesvandaatje.blogspot.com
Ben ook gelijk je volger geworden!
Liefs Martha

De Hobbyzolder zei

Leuk doosje! Heb hem ook al gemaakt.