zondag 8 juli 2018

handle with care


Hallo allemaal,

Vandaag kom ik even langs met een lange kaart gemaakt met de nieuwe shape art van Dutch Doobadoo. de 470.713.672.


Als eerste heb ik de shape uit aquarel papier getekend en in het midden weer aan elkaar geplakt ( aan de achterkant met tijdelijk tape ) Vervolgens heb ik er met Versamark inkt 1 paddenstoel op gestempeld en deze voorzien van witte embossingpoeder. Na het verhitten van de poeder heb ik deze paddenstoel nog een keer gestempeld maar nu op maskeer papier, uitgeknipt en OP de paddenstoel geplakt die ik net gemaakt heb. Daarna heb ik er de tweede paddenstoel er een beetje naast en overheen gestempeld en ook deze voorzien van embossingpoeder.
Ook deze tweede paddenstoel heb ik weer op maskeer papier gestempeld, uitgeknipt en over de paddenstoel geplakt. Zo bescherm je de afdrukjes die je klaar hebt, en kan je ze achter en over elkaar stempelen.

Toen ik de paddenstoelen allemaal klaar had, heb ik het geheel ingekleurd - gewreven met Oxide inkt. Ik ben begonnen met de lichtste kleur blauw, daarna wat donkerder en in het midden een antique linen. Aan de randjes als laatste nog een faded jeans.

Vervolgens ben ik de paddenstoelen met een penseel en water gaan ontkleuren.
Dus ik heb er water op gedaan en met een keukenpapier afgedept net zo lang tot ik het licht genoeg vond. Daarna nog wat gespetterd met water en ook dit opgedept. 

 Toen alles weer goed droog was ben ik het gaan inkleuren, ook met distress inkt oxides.
LET WEL OP DAT JE NIET MET EEN NAT PENSEEL IN DE OXIDE GAAT MAAR DUW WAT OXIDE INKT OP EEN SHEET.


Verder heb ik er nog met witte stempelinkt diverse stempels van de serie gebruikt ter versiering en heb er nog een paar sequins op geplakt.

Als laatste heb ik de twee delen van elkaar afgehaald en heb de randjes voorzien van lijm met de handige glue pad. Daarna de randjes door de glitter gehaald en laten drogen.

Als laatste heb ik de twee delen op een groter deel geplakt, en als allerlaatste nog
wat glossy accents erop verwerkt.



Image and video hosting by TinyPic

Distress Oxides Ink Pad - Faded Jeans  Ranger - Glossy Accents - mini   Dutch Doobadoo - Dutch Card Art - 2luik A5  28 Lilac Lane - Tin with Sequins 40g - Seaside Holiday    ZIG - Waterbrush - Long Detailer Tip  Schudmateriaal - Decoratie Glitterset Assorti - Gala   Studio Light - Mixed Media Rainbow Designs - Bloom STAMPMB17

1 opmerking:

Daphne zei

Wow, het lijkt zo simpel.
Wat een werk, maar wat een prachtige kaart.
En de kleuren zijn schitterend, die spatten van mijn scherm.