vrijdag 20 juli 2018

Zomer challenge Gears idee creatie


Hallo allemaal,

Vandaag een creatie van mij in mixed media stijl, zo leuk om te doen ;)
En met dit weer ben je bijna geen heattool nodig whahaha..



De basis is een stuk karton van een oude doos.
Hier heb ik wat stukken van de bovenste laag karton weg gescheurd zodat de ribbels te zien zijn.
Daarna heb ik het geheel in de witte gesso gezet.
Toen de gesso droog was ben ik er de kleur op gaan sprayen, deze keer heb ik voor
de Lindy`s starburst - Tibetan Poppy Teal.
Een mooie blauwe kleur met wat groentinten er door.

Na het drogen van de kleur ben ik met een mask van Tim Holtz de THMS054 en structuurpasta aan de gang gegaan. De structuurpasta heb ik niet gedroogd maar ik heb er 
snel Nuvo Pure Sheen glitter 721N over heen gestrooid en daarna pas gedroogd.

En toen kon het versieren beginnen. 
Eerst heb ik er touw om gewikkeld en met brads vast gezet.
Daar overheen een stukje wondgaas.
Daarna heb ik een stukje ribbelkarton voorzien van witte gesso en ook hier weer een beetje Lindy`s spray in dezelfde kleur als de basis op gedaan.
Toen dat stukje ribbelkarton droog was, heb ik het wat verfrommeld en op geplakt.

Daarna heb ik de diverse gears erop geplakt, een bloem, wat kralen, stukje filmstrip en een metalen hoekje.
De ijzeren dingen plak ik met de transparante structuurpasta en de andere dingen met een lijmpistool.

Als laatste nog wat Nuvo Drops en de randjes nog voorzien van wat witte gesso.

Het zou best eens als doel, een mannenkaart kunnen worden. Dus ik heb er nog geen tekst op gemaakt. Dat ga ik doen zodra de bestemming bekend is ;)

En misschien was je er al bekend mee, maar er loopt nog een Zomermarathon bij Hobbyvision.
We zijn bij de zesde challenge en daar is de opdracht GEARS.
Dus daar zou deze creatie heel goed bij passen. 

Wil je nog meedoen met de zomer marathon? Kijk dan even hier:
http://hobbyvisiondt.blogspot.com/2018/07/hvzomermarathon2018-challenge-1-gebruik.html

Of via een filmpje op YouTube waar Jenine alles uitlegde:
https://www.youtube.com/watch?v=DWsCey1R_-g&feature=youtu.be

en ook is er van alles over te vinden via FaceBook:
https://www.facebook.com/groups/HobbyVision/

Ik hoop dat je voor de lopende challenge een ideetje hebt gekregen, en wens je een fijne dag verder,



Image and video hosting by TinyPic



1 opmerking:

Daphne zei

Wauw, hier hou ik van.....laagjes op laagjes en dan uiteindelijk zoiets moois krijgen.
De kleuren zijn ook prachtig.