donderdag 20 september 2018

geschreven uitleg 3 delige schuifkaart


Hallo allemaal,

Eindelijk even tijd om het blogbericht te typen van de 3 delige schuifkaart.
Velen van jullie hadden mij al gevraagd waar ze die konden vinden, maar helaas was ik nog niet zover gekomen. Maar hier dan de geschreven uitleg.

Allereerst zijn dit de benodigdheden:

Cardstock:
30 cm x 15 cm
24 cm x 12 cm
6 cm x 11 cm.
Designpapier:
2 strookjes van 2 cm  hoog x  10 cm breed
9,5 breed x 14,5 hoog
7,5 breed x 7 cm hoog
5,5 cm breed x 7 cm hoog.


We beginnen met het grootste deel.
Ril deze op 10 en 20 cm, vouw het dubbel en leg hem weer open.
Maak nu op het laatste deel 2 snedes op 2 cm vanaf links en rechts en 3 cm van boven en onder.
Doe hier een strookje designpapier onderdoor van ongeveer  2 cm x  10 cm, vouw het om  en leg dit deel even weg

Nu nemen we de strook van 12 cm x 24 cm. Ril deze in drie delen van 8 cm. Dus je rilt op 8 en 16 cm en vouwt het dubbel. 
Vouw het weer open en snijd deze in aan twee kanten. Op  2 cm vanaf de bovenkant tot 2 cm vanaf de onderkant,   en 2 cm vanaf links en rechts. Doe hier het andere strookje design papier onderdoor. En vouw dit strookje om



 Neem nu het stukje cardstock van 6 x 11 cm en dit plak dit, met de goede kant naar je toe,  op de kleine stukjes van het designpapier strookje. Laat het hierbij iets aan de bovenkant uitsteken.




 Vouw de gerilde delen er om heen en plak hem vast.

Nu nemen we het grote deel en plakken het kleinere deel op de strookjes designpapier. Plak het met de “lelijke” kant naar beneden. De bovenkant is gelijk met de kleine. Alleen het allerkleinste deel steekt iets uit. Vouw de rest van de kaart er omheen en plak dat dicht.


Plak het designpapier er op, maak een leuke tab aan het kleinste kaartje en versier het naar eigen idee.


En dit was mijn voorbeeldkaart. 


Wil je de live uitzending nog een keer bekijken, dat kan op ons HobbyVision YouTube kanaal
Deze kan je hier vinden: 
https://www.youtube.com/watch?v=Xm_YzZgZUvI

Veel plezier met het maken !!

Image and video hosting by TinyPic

5 opmerkingen:

Freubelmina zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Freubelmina zei

Verkeerde tekst in mijn vorige post...
Deze was ook erg leuk en heb ik reeds geplaatst op Facebook.
Was goed te volgen via YouTube,super!
Lieve groetjes, Wilma

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super Janet, ga 'm zeker een keer proberen te maken. Dank je wel voor de beschrijving. Groetjes Betha

Daphne zei

Dank voor je duidelijke uitleg.
Ik ga er binnenkort eens, met papier erbij, mee aan de slag.
Als ik het zo lees lijkt het me zo ingewikkeld, maar als ik meteen meedoe lukt het me vast wel.

tine zei

hallo,

je tutorials zijn zo goed uitgelegd dat het voor mij duidelijk is om dergelijke kaarten uit te proberen
, toch blijft het telkens een uitdaging.
Ze zijn zo mooi!
groetjes
Tine