zaterdag 1 december 2018

Magical Dream


Hallo allemaal,

Leuk dat je weer een kijkje komt nemen op mijn blog.
Er zijn deze week bij HobbyVision weer heel veel Lavinia stempels binnen gekomen.
En als je daar dan lekker mee aan het inpakken bent, begint het weer te kriebelen om
daar ook weer eens mee aan de slag te gaan.
Dus ik heb mijn stempels en inktjes weer bij elkaar gelegd en ben er deze kaart mee gaan maken.


Als eerste heb ik een masker gemaakt van maskeerpapier. Dat is papier wat je tijdelijk over je werk kan plakken en wat je er weer af kan halen zonder je kaart te beschadigen.
Het masker wat ik gemaakt heb was van het huisje.
Dat heb ik op de kaart geplakt en ben er met distress inkt oxide kleur op aan gaan brengen.
Ik ben begonnen met de antique linen, de gelige kleur rondom het huisje.
Daarna nog wat roze, de spun sugar en daar weer omheen de blauwe kleuren broken china en faded jeans.




Daarna heb ik het maskeer plaatje eraf gehaald en ben stempels van het geheel erop gaan stempelen.
Dit kan je ook andersom doen, dus eerst de stempel zetten, dan afplakken en dan met de oxide.
Maar omdat dit een makkelijk plaatje was, heb ik het zo om gedaan.
Toen de stempel klaar was ben ik het gaan inkleuren met wat Zig watercolor stiften.
Aan de bovenkant heb ik nog de takjes gestempeld met zwarte en grijze inkt en heb de gehele kaart voorzien van witte spetters. Dit heb ik gedaan met een witte aqrylverf en een spetterkwast.

Als laatste kleur heb ik nog in de hoeken de zwarte oxide gebruikt.

Daarna de kaart op lichtroze en zwart papier geplakt en het voorzien van een 
stansje "dream"  die ontworpen zijn door Jenine.

Het is een simpele kaart, maar ik vond het huisje zo mooi uitkomen.

Ik dank je weer voor het langskomen en graag tot gauw,






Image and video hosting by TinyPic

1 opmerking:

Daphne zei

Wat een mooi effect die achtergrond.
Héél mooi gemaakt.
Dat kleine beetje roze is mooi erbij!