woensdag 12 december 2018

Never give up - great things take time


Hallo allemaal,

Hoe fijn is het toch om af en toe eens lekker te "kliederen" en frutselen zonder al te veel na te denken.
Dat mag ik dan graag doen in mijn art journal. En dan nog het liefste met diverse inktjes en masks.

En natuurlijk ook wat ricepaper. Het dunne bedrukte papier wat je mooi over een achtergrond kan plakken wat je met inkt hebt gemaakt.





Bij deze heb ik weer een dubbele pagina gemaakt.
Deze heb ik eerst voorzien van diverse distress inkt oxides en daarop door een maks weer diverse figuurtjes terug laten komen met dezelfde kleuren oxide inkt.


Daarna heb ik het ricepaper uitgescheurd en op de pagina`s geplakt.
Het scheuren gaat het makkelijkste als je eerst langs de afbeelding het ricepaper wat vochtig maakt met b.v. een penseel. Het opplakken doe ik met Liquitex matte gel.

Als dat allemaal droog is zet ik hier en daar nog wat stempels met in dit geval bruine inkt.
En ook heb ik oxide gebruikt om de stempel afdruk wat minder scherp te maken.
Als laatste nog wat tekstjes erop die kant en klaar in een blokje zitten van Tim Holtz.

En zo wordt mijn art journal al lekker gevuld met diverse kleurige pagina`s.


Image and video hosting by TinyPic

2 opmerkingen:

Daphne zei

Dat is een heerlijk werkje hè, zo fijn om je hoofd leeg te maken.
En wat een mooie creatie.
De kleuren, wauw, heel mooi.

Helga zei

Fantastic ! Good idea - perfect made !
Greetings Helga