donderdag 28 april 2016

Blog hop Mei collectie

Hallo allemaal,.

Het is eindelijk zo ver, de collectie van Mei is er !!!
En daar laten wij , Noor!meisjes graag voorbeelden van/mee zien !!

Daarom is er weer een bloghop !!
Zo kom je bij ons allemaal langs om de diverse mooie voorbeelden te bekijken.
Ennnn als je overal een reactie achterlaat maak je ook nog kans op een leuke prijs !!


Het voorbeeld wat ik voor jullie heb gemaakt is er eentje met het schattige
treintje en de mooie bloemenrand.


Als eerste heb ik zelf een designpapiertje gemaakt door distress inkt op een sheet te doen en daar water op te sprayen. Hier heb ik het papier doorheen gehaald en dit vervolgens bestempeld met de diverse baby stempels. Hier heb ik  een rand geplakt waar de mooie bloemenrand bovenaan zit.
Op de rand heb ik het treintje geplakt. De raampjes heb ik voorzien van ModPodge 3D magic.


Het spoor van parels heb ik onder het treintje geplakt en in de rechteronder hoek nog
een bloementoef met een speentje in het roze.


Hier nog even het treintje. Je kan natuurlijk zoveel wagonnetjes als je wilt gebruiken 
en dus de trein zo lang maken als je wilt.


En hier nog even de bloemenrand. Ik ben er nu al verliefd op !!
In de hartjes heb ik wat roze glitterlijm gedaan.

Zo, dat was mijn voorbeeld,
Nu maar snel verder hoppen naar de volgende creatie !!

Dat is er eentje van Jolanda !!
Klik op haar naam en je komt op haar blog.

Maar vergeet niet hier eerst een reactie achter te laten !
Succes en veel plezier !!


Image and video hosting by TinyPic

maandag 21 maart 2016

Sea Life bithday card

Hallo hallo,,

Daar ben ik weer met een creatie. Dit keer met de geweldig leuke sea life serie.  De kaart heeft een gebogen voorkant waar je weer wat achter en/of voor kan plakken. Hoe ik dat gedaan heb zal ik proberen uit te leggen.

2

Ik heb een strook, in dit geval wit, cardstock gesneden op 13.5 x 30.5 cm. Deze heb ik gerild op 8.5 en 8.5 vanaf de zijkanten. In het midden blijft van 13,8 over.  De zijkanten vouw je naar binnen en ze komen dan over elkaar heen te liggen. Snijd er een stuk af. Ik heb dit in een golf gedaan. Dat vond ik wel passen bij de sea life kaart. De halve voorkanten heb ik beplakt met design papier en de beide kanten ingeknipt tot halverwege. De 1 van bovenaf en de ander van onderaf. Deze kan je dan in elkaar schuiven en  komt het bol te staan.

2

Hier zie je hoe de kaart dan bol komt te staan.

2

Versieren heb ik gedaan met de sea life en de under the sea collectie. van de zeewier en bubbles 6002/0496, het schildpad en de zaagvis 6002/0497. Deze heb ik in wit gestanst en met een airbrush op kleur gemaakt.

6002/0496 Under the Sea  Zeewier en bubbels (2stuks)2        6002/0497 Under the Sea Inktvis, Schilpad, Haai (3stuks)2

Met een tekst, wat vissersnet en schelpjes heb je zo een leuke "zee" kaart.




Image and video hosting by TinyPic

donderdag 3 maart 2016

Noor!Design Online STAMP-IT CHALLENGE

Hallo allemaal,

Ik heb hier nog even de stappen van de Noor!Design Stamp-it online challenge
voor jullie op een rijtje gezet, zo kunnen jullie hem nog even rustig nalezen;


HINT 1
PLAK DE DRIE VELLETJES STEMPELPAPIER OP ELKAAR MET NON-PERMANENT TAPE
AAN ALLE RANDEN DE AFSTAND GELIJK


HINT 2
STEMPEL  MET DE KLEINERE NOOR!DESIGN STEMPELS
HER EN DER OVER DE DRIE VELLETJES STEMPELPAPIER.
LAAT ZE HIERBIJ OP ELKAAR ZITTEN



HINT 3
HAAL NU DE 3 VELLETJES VAN ELKAAR EN PLAK HET KLEINSTE VELLETJE OP
HET KLEINSTE VIERKANTJE CARDSTOCK, DE MIDDELSTE OP DE MIDDELSTE MAAT CARDSTOCK EN DE GROOTSTE OP DE BASIS KAART VAN 13,5 CM




HINT 4
PLAK NU ALLE DELEN NETJES OP ELKAAR, ALS JE HET GOED HEBT KOMEN DE PATROONTJES WEER AAN ELKAAR


HINT 5
STEMPEL EEN LEUKE TEKST OP EEN RESTJE PAPIER
EN STANS ER EEN MOOI NOOR!DESIGN FRAME BIJ


HINT 6
PLAK NU ALLES OP JE BASISKAART EN VERSIER HET VERDER NAAR EIGEN IDEE.


En hierboven staat mijn kaart.
Ik heb gebruik gemaakt van de Sending Love hartjes en tekst.
De teskst heb ik ovaal uitgestanst en in de ovalen stans verwerkt.
Met wat bloemen en het takje met de kleine hartjes heb ik hem verder versierd.

Deze techniek noemen ze de triple layer techniek. 
De drie lagen techniek, omdat er dus drie lagen op elkaar zitten.

Ik vond het erg leuk om de Stamp-it te geven en 
ik zal er nog vast meer gaan geven.
Daarover snel meer bericht !

Image and video hosting by TinyPic

zaterdag 27 februari 2016

Melkpakje met een laatje

Halllooo, wat leuk dat je weer komt kijken,

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je iets ziet dat je denk, ja, daar ga ik wat mee doen.
Dit was bij mij het geval bij het melkpakje van Doobadoo.
 Zo kreeg ik opeens zin om daar iets anders mee te gaan maken
dan alleen het melkpakjes zoals het patroon is. Dit heb ik dus een beetje aangepast en wil dit graag
met jullie delen, Ik heb er een lange blogpost van gemaakt met veel foto`s.
Zo hoop ik dat het duidelijk is wat ik gedaan heb ;)

Ik zal eerst even het eindresultaat laten zien zodat je weet waar ik het over heb.


En dit zijn de stappen die ik gedaan heb om dit pakje met laatje te maken.

( De uitleg staat onder de foto die erbij hoort)


Allereerst teken je het melkpakje op stevig karton, in dit geval Kraft.
Ril alle rillijnen en vouw deze.
( op de foto zie je niet alle rillijnen)


Ne teken je vanaf de bodemflappen op 2 cm een lijn,
En nog een lijn op 4 cm vanaf de bodem rillijn.
Hier snijd je nu 1 vakje uit die dus 2 cm hoog is en de breedte van het pakje heeft.


Nu gaan we een bodem maken voor het laatje,
Snijd hiervoor een stukje Kraft van 8 x 6,1 cm
Ril dit aan beide kanten op 1 cm. Als je nu de rillijnen om vouwt heb je een bodem
van 6,1 x 6 cm. Deze plak je net onder de opening die je net in het pakje hebt gesneden.
Nu doe je ook lijm op de andere kant van dit bodempje en kan je het hele pakje dichtplakken.
Zorg ervoor dat het bodempje mooi recht erin zit.
Dit kan je nog doen omdat de onderkant van het melkpakje nog open is ;)


Als je alle stappen hebt gevolgd dan ziet het er nu zo uit.
Dan gaan we nu het laatje maken.



Snij hiervoor een stuk Kraft van 10,1 x 10,2 cm.
Ril dit aan alle kanten op 2 cm.
Knip het in en vouw alle rillijnen om.
Plak het in elkaar.


Dan heb je dit laatje.


Denk eraan dat de bovenkant dicht moet door deze in te vouwen.
Maar daar heb je al rillijnen zitten dus dat zal wel goed gaan ;)
PLAK DIT NOG NIET VAST. JE KAN HET BETER EERST VAN DESIGNPAPIER VOORZIEN.


Dit is dan zoals het er tot nu toe uit ziet en kan je het geheel gaan versieren.
Als je de zijkanten beplakt hebt kan je het melkpakje dichtplakken.
Je kan dit eventueel even dicht houden met een paar wasknijpers ;)


En dit is mijn versierde versie,
Ik heb designpapier gebruikt van Studio Light, uit een van de nieuwe paper pads
Alle randjes heb ik be-inkt met bruine distress inkt ( Vintage Photo)
Verder heb ik er eerst een stukje ribbel karton op geplakt, een kleine label ( Vintage Flourish - Noor!Design), een groen takje, eveneens van Noor!Design en een toef bloemen.
Op de bloemen zit een embellishment van Joy!Crafts, een leuke vogel.
Bovenaan heb ik het doosje nog een strik gegeven met een stukje jutte touw.
Het laatje heeft een "knopje" die van Joy!Crafts zijn.


Hier nog even de zijkant van het pakje.
Ik heb het aan de zijkant 1 keer helemaal beplakt en daarna nog
tot aan de vouw waar het pakje dicht is. 


En nog een keer van de andere kant ;)

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en mocht je er helemaal niet
uitkomen, je mag me altijd mailen. hobbyjanet@hotmail.com

Ik wens je nog een fijne dag verder en vond het leuk dat je even langs kwam kijken :)

 Image and video hosting by TinyPic

donderdag 18 februari 2016

Bloghop Maart collectie Noor!Design

Hallo allemaal,

De nieuwe collectie van Maart is er weer dus moeten we jullie natuurlijk laten zien
wat je er allemaal voor moois mee kan maken.
Dus is er een leuk bloghop aan gekoppeld,
Hoe en wat lees je hier onder,


Jullie komen als het goed is van Ineke.
zij had ook een prachtige kaart voor jullie klaar staan.
En dit hebben jullie tot zover van mijn kaart kunnen zien;


En de mooie collectie van maart hebben jullie ook al mogen zien.
Ik vind het weer een geweldige serie !! En hij is nu verkrijgbaar in de
hobbywinkels !!!



Van de maart collectie heb ik de Vintage flourishes gebruikt.
Dit zijn hele kleine schattige bloemetjes,
Je kan hier veel kanten mee op. Je kunt ze enkel gebruiken uit cardstock, maar
je kan ze ook uit bloemenpapier stansen en dan met een gekleurde inkt spray op kleur brengen.
Je kan er meeldraadjes in verwerken of een parel erop doen...wat je maar wilt.
En ik kan alvast verklappen dat er snel een filmpje van komt hoe je 
de bloemetjes maakt die ik op mijn kaart voor de bloghop heb verwerkt.



Deze kaart is dan mijn creatie.
Ik ben begonnen om een achtergrond te maken met een Doobadoo Mask.
Daar heb ik Liquid Masking Fluid overheen gesmeerd en vervolgens ben ik
met Bistre aan de gang gegaan. Ook hier is een filmpje van maar daarover later meer.
Op de achtergrond heb ik van de februari collectie het vierkante frame gebruikt.
Hier heb ik het middengedeelte uit gestanst.
Vervolgend een banner met tekst gemaakt en de klimop tak gestanst
De bloemetjes gemaakt met de Vintage Flourishes heb ik
op de klimop tak geplakt en 1 boven aan de banner.
De 3 parels heb ik gemaakt met de parelpen van Dutch Doobadoo.

Ik vond het leuk dat je langs kwam hoppen en als je mee wilt doen voor een prijs
lees dan even deze spelregels,

Wat moet je doen om mee te doen aan de bloghop?
  • Hop van 18 februari t/m 20 februari langs alle blogs en laat er een leuke reactie achter.
  • Als je overal een reactie hebt achter gelaten kom je weer terug op het Noor! design blog en laat ook hier een reactie achter dat je hebt mee gedaan.
Onder alle bloghoppers verloten we een leuke prijs! Het wordt een leuke verrassing van Noor! Design.


En?  wil je verder hoppen ??
Natuurlijk toch hihi..Je mag dan doorhoppen naar


Ook zij heeft een mooie creatie voor jullie klaar staan.

Heel veel plezier!


Image and video hosting by TinyPic

zaterdag 6 februari 2016

ATC swap Noor!Design Februari

Hallo allemaal,

We zijn hier druk druk druk met van alles en nog wat, maar toch wilde ik nog snel
even vertellen dat er weer een leuke ATC swap is bij Noor!Design.


Needles & Pins is de opdracht. 
Dus we willen graag atc kaartjes zien met producten van Noor!Design
met iets van naalden en spelden. Dit mag het mooie papier van deze naam zijn, maar je kan natuurlijk ook zelf wat bedenken.
Ik heb er schudkaartjes van gemaakt en heb daarbij de spelden / pins als schudmateriaal
gebruikt. Samen met een paar zelfgehaakte bloemetjes en de nieuwe vintage flourish stansjes van
de tickets. Langs de randjes heb ik nog met een prikpen gaatjes geprikt. 






Lijkt het je leuk om ook mee te doen, dan kun je hier alles over de swap lezen

http://noortje-design.blogspot.nl/p/atc-swap-januari.html

En doe je mee, wie weet krijg je dan wel 1 van mijn atc kaartjes in je brievenbus ;)

Ik wens je een fijne dag verder,

Liefs, 







Image and video hosting by TinyPic

maandag 1 februari 2016

Challenge Noor!Design - 10 Jaar Joy!Crafts

Hallo allemaal,


We gaan weer een challenge doen bij Noor!Design.
Dit keer hebben we dat gekoppeld aan het 10 Jarige jubileum van 

JOY!CRAFTS.  

Dit is de groothandel van o.a. ons Noor!Design product.
Nu hebben ze naar aanleiding van hun 10 jarige bestaan een leuke
set uitgebracht. En nu leek het ons leuk om daar de challenge mee te gaan doen.

Hier is alvast een voorbeeld van de set die ik voor jullie gemaakt heb 
ter inspiratie. En ik hoop dat jullie het net zo leuk vinden om te maken als ik ;)



En om iedereen gelijke kansen te geven gaan we een winnaar kiezen met
de random. Dus iedereen heeft gelijke kansen om iets te winnen !! 

Hoe je mee kan doen kun je allemaal lezen op het blog van Noor!Design.

Die kun je HIER vinden.

Dus ik zeg, doe allemaal gezellig mee en maak kan op een leuke prijs !!

Fijne dag verder,

Liefs,

Image and video hosting by TinyPic

donderdag 21 januari 2016

Noor!Design bloghop

Hallo allemaal,

We gaan bij Noor!Design weer vrolijk verder met "uitgelicht" en daar aan gekoppeld een
bloghop waar je weer een leuke prijs mee kan winnen. 
Dit keer hebben we de nieuwe collectie gekozen voor de spotlight zodat je al
kan bekijken wat je zoal kan maken met de Februari collectie.


Ik mocht met de doodle randjes aan de gang en heb er deze 
CAS kaart mee gemaakt. CAS betekend Clean and simple dus een eenvoudige kaart
waar weinig of geen "prullaria" op is geplakt.


De basis is een kaart van 14 x 14 cm waar ik diverse lagen cardstock op heb geplakt
die steeds een halve cm kleiner zijn. De stempelkaart heb ik gemaakt door
 het schip van de "life is a journey " set 6410/0394 
met Versamark inkt te stempelen en hier witte embossingpoeder op te strooien.
Dit heb ik met de heattool vehit en ben er daarna met brushed corduroy - distress inkt
overheen gegaan. De inkt pakt dan alleen het papier en niet de embossingpoeder dus
die blijft wit en komt de boot in zicht.
Langs de randjes heb ik een doodle rand gestempeld.
Deze kan je ook doorstempelen als je b.v. een langere kaart hebt
Ze passen mooi aan elkaar. In de hoek heb ik nog een kompas stansje  6002/0504 geplakt
en de banner stempel heb ik na het stempelen uitgeknipt en iets verhoogd
opgeplakt. De tekst heb ik er zelf op geschreven.
Dat was mijn doodle randjes creatie. Er komen vast nog meer creaties van
want ik vind ze superleuk om te gebruiken.

Dan kun je nu doorhoppen naar 


Ook zij heeft een creatie gemaakt met een product uit de februari collectie.

Vergeet niet een reactie achter te laten als je mee wilt doen voor een prijs.

Dan wens ik je nog veel hopplezier en graag tot gauw,


Liefs,
Image and video hosting by TinyPic

Noor! Design - Clear stamp - Life is a journey   Noor! Design - Cutting & Embossing stencil - Life is a journey  PRE-ORDER 1 - Noor! Design - Clear stamp - Doodle borders