zaterdag 17 februari 2018

Live, mixed media kaart


Hallo allemaal,

Mixed media, wat is het toch leuk om te doen.
Je kan het op allerlei ondergronden gebruiken en dit keer heb ik het in een kaartvorm gemaakt.


De basis is 300 grams aquarel papier.
Daarop heb ik Dutch Doobadoo structuurpasta gedaan door een mask eveneens van Doobadoo.

Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - A5 Bubbles 2 Deze mask van de bubbels heb ik gebruikt.

Na het drogen van de structuurpasta met een heattool heb ik er de spray overheen gedaan. Deze spray is van Lindy`s en ik heb de kleuren gebruikt :

Wild Honeysuckle Coral
en 
Bougainvillea Fuchsia






Daarna heb ik er diverse embellishments op geplakt.
Het opplakken doe ik met Dutch Doobadoo Structuurpasta Clear.
Dutch Doobadoo - Texture Paste Transparant
Deze droogt transparant op dus ook erg leuk om er de glazen cabochon`s mee op te plakken.



En de tekst heb ik gestanst uit aquarel papier en voorzien van embossingpoeder van Lindy`s
Dit heb ik 2 x gedaan zodat het een mooie dikke laag word.

Lindys Stamp Gang - Embossing Powder - Razzleberry Plum

En wat zo mooi is aan deze embossing poeders is dat je er twee kleuren in ziet, Dit ligt er aan hoe het licht er op valt. Zo leuk !


Als laatste heb ik nog lichtjes gespetterd met witte acryl verf en het geheel op twee lagen cardstock geplakt. Zo heb je dus een kaart in mixed media stijl/

Ik vond het weer superleuk om te maken, en het even met jullie te delen.


Image and video hosting by TinyPic

1 opmerking:

Louwina Zijlstra zei

Hoi Janet,

Je hebt een mooie kaart gemaakt.
Hele mooie kleuren heb je gebruikt.

Groetjes van Louwina