donderdag 15 februari 2018

Ducht Doobadoo "verbouwde" envelop pocket kaart

Hallo allemaal,

Zoals ik tijdens de live uitzending vertelde en liet zijn heb ik een kaart met labels gemaakt van
een envelop art van Dutch Doobadoo.
Hier heb ik de complete beschrijving van hoe ik dat gedaan heb.

Dutch Doobadoo - Dutch Envelop Art - Scallop 3


We gebruiken de envelop art 470.713.020 en gaan deze een beetje verbouwen.

Snijd een strook cardstock of Kraft van 13,5 x 21.5 cm
Leg hier het patroon op en teken de boven en onderkant rondom de buitenkant.
Teken de rillijnen van de onderkant en zijkanten.

Ril de rillijnen van de zij en onderkanten. Als je het goed hebt gedaan heb je nu een golvende onderkant en twee strookjes aan de zijkanten. Die strookjes worden je plakstrips.

Snijd een strook van 10.3 cm x 13,5 cm en teken hier aan 1 kant de golfjes van het patroon
 op en knip het uit. Dit strookje word 10.3 cm breed en 13.5 cm lang

Snijd designpapier wat volgend het tweede lijntje getekend is uit en plak dit op de binnenkant bovenaan. Dit hoeft vanaf de golflijn maar ongeveer 6 cm lang te zijn want deze valt toch achter de flap straks

Doe sticky tape op de zijflapjes van het mapje en plak hierop de losse strook met de boogjes naar boven.

Snijd designpapier van 9.5 cm x 12 cm en teken en knip hier ook, zo hoog mogelijke, de boogjes aan. De lengte is 12 cm. Plak deze op de pocket

Doe nu tape op de onderste zijkanten van het flapje  en plak ook deze dicht.

Snijd designpapier van 9.5 breed en 4.6 cm en teken ook hier weer de boogjes op en knip het uit. Deze plak je op de voorkant van de pocket.

Snijd nu een cardstock of Kraft van 9,5 x 14,5 en teken en snijd hier ook weer de boogjes aan. Dit is de label in de grootste pocket.

Snijd designpapier van 9 breed x 13,5 en teken hier ook de golfjes aan en knip ze af, Plak dit op de grote label

Snijd een strook cardstock of Kraft van 18 x 7,5 en vouw deze dubbel. De breedte is 7.5 cm
Deze steek je met 1 deel in de voorste pocket.

Versier de kaart naar eigen idee

En dit is de creatie zoals ik hem had gemaakt:

Het designpapier is van de nieuwste lijn van Amy design - sound of music,
Het plaatje wat voorop het kaartje zit is ook van die lijn, dit is een knipvel waar 3D plaatjes op zitten die weer precies bij de rest past.

Hier heb ik het voorste kaartje uit zijn pocket gehaald.
Zie je die mooie stans van de muzieknoten balk? Deze heb ik bewerkt met frantage.
Hoe je dit doet heb ik in het filmpje laten zien.

Hier heb ik ook de grote label uit zijn pocket gehaald. 
Zoals je ziet heb ik daar een strik aan geplakt.


En hier nog even de stansmal dichterbij. Ik heb deze bewerkt met de frantage Aged Teal-Freg 036

Ik hoop dat het zo allemaal een beetje te doen is, en als je de pocket kaart gaat maken,
veel freubel plezier!



Image and video hosting by TinyPic

2 opmerkingen:

Rosina zei

je heb weer een prachtige tag gemaakt Janet...heel mooi met al die losse tags erin en veel leuke accentjes allemaal...

groetjes Rosina

Joke zei

Wat schitterend Janet echt weer super mooi gedaan hoor. Ik heb de live uitzending nog niet gezien maar die moet ik zeker terug gaan kijken. Inspiratie genoeg weer.
Groetjes Joke