donderdag 2 augustus 2018

Follow Your Heart


Hallo allemaal,

Het is hier genieten van een vakantie, helaas vind ik het wel een beetje TE warm, maar goed, we moeten het maar nemen zoals het komt.  Als het de hele vakantie had geregend was 
het ook niet leuk geweest hihi.

Ik ben eens even weer aan de slag geweest met een mixed media kaart.
Hiervoor heb ik een stuk karton, van een doos, in drie maten gesneden.

De grootste is 10 x 17 cm, de middelste die bovenop zit is 7 x 16 cm en aan de achterkant zit nog een strookje van 12.5 x 6 cm.



Ik ben begonnen met het wit maken met gesso van alle 3 delen.

De grote heb ik als volgt bewerkt:

Met een mask heb ik er wat wiebertjes op gemaakt met Sparkle Medium van Imagination crafts.
Daarna nog wat met Lindy`s magical shaker in de rondte gestrooid en dit met een sprayfles wat nat gemaakt waardoor de kleur van de shaker ging lopen. Daarna het deel even gedroogd, al was dat met deze hitte niet echt nodig want het droogde bijna vanzelf  ;)

Het tweede deel heb ik wat meer mee gedaan: 


Ik heb aan de onderkant en links bovenin een dikke laag transparante gesso gedaan en daar heb ik dikke korrels zeezout in gestrooid. Daarna even goed met een heattool gedroogd.

Over het zeezout en een beetje op de rest van de kaart heb ik weer wat Lindy`s shakers gestrooid en weer een beetje nat gesprayd. Daarna weer goed gedroogd.

Toen kon het versieren beginnen. Met diverse bloemen, ijzeren bladeren wat kaartjes van Tim Holtz heb ik het versierd.  Ook nog wat glimmers zoals de sequins en wat Nuvo drops.

En natuurlijk nog een leuke tekst "follow your heart" Ook van Tim Holtz.




Image and video hosting by TinyPic

Tim Holtz - Idea-Ology - Chipboard Quote Chips (58/Pkg) Tim Holtz - Idea-Ology Ephemera Pack 54/Pkg - Thrift Shop  Lindy`s Stamp Gang - Magical Shaker - Guten Tag Teal Dutch Doobadoo - Gesso White 250 ml  Dutch Doobadoo - Texture Paste TransparantBloemen - Scrap-Unlimited - Floor - Turquoise  28 Lilac Lane - Premium Sequins 20g - Coral  Nuvo - Glow Drops - Blue CrushPapermania - Basics heattool - Pink (European Plug) CraftEmotions - Adhesive Craftsheet 40x50cm

6 opmerkingen:

CrazyCraftyCreators zei

leuk leuk leuk als kaart maar ook als bv. de voorkant van een journal. ik ga het achter de hand houden voor later. dank je wel voor je idee

Rosina zei

Prachtig deze mixed media creatie Janet...TOP!!!

groetjes Rosina

Daphne zei

Ontzettend mooi weer.
Knap hoor, dat mixed media, ik kan dat niet....of nou ja, ik kom nooit tot beginnen.
Zit ik met een leeg stuk papier of karton en dan komt er niks uit mijn handen.
Mooie kleuren heb jij gebruikt en juist die vele details vind ik zo leuk!

Astrid van der Linde zei

He Janet,
Waar heb je nu dat stukje aan de achterkant gelaten? Gebruik je dat als standaard of? Dat snap ik ff niet haha. Maar hij is prachtig! Toch eens kijken of ik ook zoiets dergelijks kan maken ;)

Crealique zei

Beelschoon

José zei

Ik word toch zo jaloers als ik naar je werkstukken kijk, geweldig allemaal