zaterdag 7 september 2019

Collect beautiful moments

Hallo allemaal,

Wat is het toch leuk om in een hobbywinkel te werken, en wat voor een :)
Er komen maandelijks heel veel nieuwe producten binnen en tja, dan gaat er wel eens wat met mij mee naar huis whahaha . 

Een tijdje terug kregen we in de winkel een hele mooie nieuwe stelling van Cadence.
Dit is een Italiaans merk wat een hele goede kwaliteit verf, wax, porseleinverf, inktspray`s en nog heel veel meer heeft. De stellingen die er nu staan is niet de gehele collectie, want dat gaat echt niet passen, maar er is een keuze gemaakt voor artikelen die het meeste verkocht zullen worden.

Ik ben er ook eens mee aan de slag gegaan, en heb er twee art journal pagina`s mee bewerkt.

Ze hebben beide dezelfde volgorde van opbouw.
De meisjes komen van een ricepaper. Die vond ik zo leuk om tegenover elkaar te gebruiken.
Ook zit er nog ricepaper onder met muziek noten, maar die kun je op de foto niet zo goed zien.



Ik zal proberen te vertellen wat ik heb gedaan.
Allereerst heb ik er het ricepaper op geplakt met liquitex matte gel.
Daarna heb ik met de hybrid verf twee kleuren opgezet met een spatel. Hiervoor heb ik een beetje de zijkant van de spatel gebruikt zodat het meer schraperig wordt.
Na het drogen van deze verf, wat heel snel gaat, heb ik er wat Vintage Legend gesso op gedaan. Dit is een gesso wat een beetje een zandstructuurtje heeft. Ook dit heb ik met de zijkant van mijn spatel gedaan.  ( alles met een ijzeren spatel )  Vervolgens heb ik er nog wat Vintage Legend Gesso antiek op gedaan, Dit in het wit. Deze heeft een behoorlijk dikke korrel wat ik met een zachte siliconen spatel het aangebracht.
Daarna nog met een picket fence borstel wat distress oxide inkt door een mask gedaan.
Toen ben ik gaan stempelen met de nieuwe Grunge lijn van Studio Light en zwarte StazOn pigment inkt. Daarna nog  wat glitters aangebracht met de finnabair unicorn paste. 


Om de plaatjes van de meisjes heb ik nog met een stabilo aquarel potlood de omtrek zwart gemaakt.
Deze kan je dan met een penseeltje wat vochtig maken voor een in-zwarte tint.


Langs de randjes heb ik zwarte Distress paste van Cadence aangebracht met een sponsje en
ben ik op zoek gegaan naar tekstjes in het boekje van Tim Holtz.

En zo heb ik deze pagina`s gemaakt.

Ik moet zeggen, ook dit vind ik weer heerlijk om te doen ;)

En hieronder zie je wat links wat ik zoal heb gebruikt.
Als je er op klikt, kom je in de webwinkel van Hobbyvision.

Liefs Janet


Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Triangle wave  Studio Light - Mask stencil A6 Grunge Collection 3.0 - MASKSL27 Studio Light - Mask stencil A6 Grunge Collection 3.0 - MASKSL26 Studio Light - Mask stencil A6 Grunge Collection 3.0 - MASKSL28 Cadence - Distress Pasta - Black soot Cadence - Vintage Legend Gesso - Wit  Cadence - Vintage Legend Gesso - Schimmel GroenCadence - Hybride acrylverf (semi mat) - Napoleon blauw Cadence - Hybride acrylverf (semi mat) - Victoria roze Cadence - Hybride acrylverf (semi mat) - Mintgroen Ciao Bella - Rice Paper A4 - Loving in the Rain - The Melody of rain Tim Holtz - Idea-Ology Spiral Bound Sticker Book - 4.5"X8.5"Stamperia - Rijstpapier A4 - Tatiaanse feeƃ«n met vlinders Studio Light - Clearstempel Grunge Collection 3.0 - STAMPSL409 Stabilo ALL - Black 8046 Liquitex - Ultra Matte Gel Medium  Picket Fence Studios - Blender Brushes 2/PkgNuvo - Mixed Media Spatels - 2 stuks  Papermania - Basics heattool - Pink (European Plug)CraftEmotions - Adhesive Craftsheet 40x50cm Studio Light - Art by Marlene - Ringband Journal 03 (19x25 cm)StazOn Pigment Inkt - Piano Black

1 opmerking:

Daphne zei

Dat ziet er heel erg leuk uit, zeker als je ze bij elkaar, tegenover elkaar laat zien.
Schattige meisjes zij het.
Mooie kleuren gebruikte je, het heeft wel wat romantisch nu.