zaterdag 28 december 2019

One day at the time - gepimpte planner

Hallo allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel, er is al bijna weer een jaar voorbij.
En wat hebben we op creatief gebied weer veel nieuwe creaties kunnen maken met alle nieuwe producten die zijn uitgekomen. Ik ben heel benieuwd wat het komende jaar gaat brengen.
Ik hoop in elk geval dat ik jullie weer diverse nieuwe creaties mag laten zien.

Vandaag laat ik jullie mijn gepimpte planner zien.
Deze planner had ik al een tijdje thuis liggen, want die is voor 2020 bedoeld, en na het zien van de live uitzending van Jenine, ben ik hem ook maar gaan pimpen.


Allereerst heb ik de hele voor en achterkant in de gesso gezet en laten drogen.
Daarna ben ik eens door mijn ricepaper gaan snuffelen om te kijken welke ik er op wilde verwerken.
Daarbij kwam ik uit op een mooi vel met hortensia bloemen en vlinders.


De hortensia heb ik uitgescheurd en op de voorkant geplakt met liquitex.
De vlinders op de achterkant en de klok, uit een ander vel ricepaper, ook op de voorkant.


Daarna ben ik met de Cadence Hybrid Aqrylic verf en een tamponeerkwast
de kleur gaan aanbrengen. Ik heb dit stippend gedaan. Eerst wat roze, toen blauw wat paars en wit.
Dit heb ik gedroogd en heb er nog wat witte Cadence rusty paste op gestipt.
Toen de kleur naar mijn zin was heb ik een mask gepakt met klokken en wat distress oxide inkt.
Deze inkt heb ik met een brush tool door de mask gedaan, en zo zie je heel lichtjes wat klokken.


Daarna ben ik met bruine Versfine Clair - fallen leaves wat stempels erop gaan zetten.
Daarna nog met icing paste - amethyst magic 966218  wat script gemaakt in de paarse kleur en de mask met de klokken nogmaals gebruikt maar nu met expanding mouse - Nuvo1700N
Dit smeer je door een mask en dan ga je het verhitten. Dan bolt het heel leuk op en ligt het dus een beetje bovenop je werk.

Als laatste heb ik met Distress paste de randjes bewerkt. Eerst heb ik er een bruine kleur langs gezet met een sponsje en daarna nog wat zwart.
Toen vond ik hem mooi genoeg om van een tekst te voorzien en een jaartal.
Deze komen uit de JMA serie.

Ik ben er blij mee, en ik hoop hem veel te gaan gebruiken ;)


Made-by

Klik op de afbeelding om bij het product in de webwinkel te komen:


Distress Oxides Ink Pad - Tumbled GlassDistress Oxides Ink Pad - Shaded LilacFinnabair Icing Paste - Amethyst MagicCadence - Hybride acrylverf (semi mat) - Wit 01Cadence - Distress Pasta - Black sootCadence - Rusty Patina Verf - EcruNuvo - Expanding Mousse - Grey MatterStempelinkt Versafine - Clair Ink Pad - Fallen LeavesRice Paper A4 - ITD Collection - ITD-R1060Stenciling Brush stamp - No.4Dutch Doobadoo - Gesso White 250 mlLiquitex - Ultra Matte Gel Medium Stencils 13@rts - Aqua Flora ScriptStamperia - Thick Stencil - Watches & Numbers Studio Light - Clearstempel Grunge Collection 3.0 - STAMPSL408

2 opmerkingen:

anoniem zei

Dag Janet,
een super mooi gepimpt agenda.Het is wel enorm aanstekelijk als je het resultaat bij je genoten ziet.
Dit is heel fijn als er zo inspiratie wordt doorgegeven.
Geniet van de eindejaarsperiode en een mooi en fijn 2020.
Groetjes,Hilde

bolletjelucky.blogspot.com zei

Daar heb je een prachtige omslag van gemaakt Janet. Mooie kleurtjes, laagjes en structuren heb je gebruikt. Dank je wel voor je duidelijke uitleg.
Fijne jaarwisseling vast.
Lieve groetjes Miranda