donderdag 18 november 2021

Facebook live diepte kaart

Hallo allemaal,

Een tijdje terug had ik een kaart gemaakt en toen kreeg ik de vraag hoe dat gedaan was.
Dit heb ik toen in een live uitzending even laten zien. En daar is deze kaart een voorbeeld van.


Ik ben aan de slag gegaan met het mooie papier van Craft O Clock - Painted by the wind.
En de basis, die heb ik uit kraft papier gemaakt.


Door meerdere dieptes in de kaart te maken, kan je heel leuk met laagjes werken. 
En daarbij is dan zo`n knipvellen setje er leuk te gebruiken.
Bij deze heb ik het bijpassende setje gebruikt van Craft O Clock - CC-DOD-PW-MM14.


En hier nog even een foto vanaf de onderkant zodat je de lagen mooi kan zien.
Sommigen houden van een rustige kaart en ik vind een volle kaart mooi.
Dus zitten er heel veel plaatjes en bloemen op. Maar dit kan je natuurlijk naar eigen wens beplakken.

De werkwijze is als volgt:
Snijd kraft of cardstock van 14 x 29 cm
Ril deze op 14 cm en 15 cm.
Ril op 1 deel langs de randen op 2 en 3 cm.
Snijd dan van de hoeken van de gerilde delen het vierkant door. Zie de rode lijnen op de tekening.
Vouw nu de punten eerst naar buiten en dan op de andere rillijn naar binnen.
Snijd een deel kraft of cardstock van 10 x 10 en plak dit in het vakje, en plak een deel van 10 x 10 cm op de achterkant van het vakje.

Snijd nu een kraft of cardstock deel van 10 x 10 cm en teken een hulplijn op 1 cm langs alle randen en snijd het getekende vierkant er uit.
Dit frame wat je nu gesneden hebt, plak je met foam tape IN het vakje.




En mocht je er niet uit komen, dan kan je de live hier nog terug kijken:





Ik vond het weer een leuk project om met jullie te delen, en vind je de materialen ook mooi, dan kan je die hier vinden in de webwinkel:  




                                       


Geen opmerkingen: