zondag 26 april 2020

Facebook live 26 april 2020

Hallo allemaal,

Zondag avond 26 april was ik weer live in de groep van HobbyVision op Facebook.
Hierbij heb ik een leuk doosje gemaakt waar een hanger in zat, gemaakt met de
fuse tool. Het patroon heb ik voor jullie uitgetekend en plaats ik bij deze blogpost.


Bij het doosje die ik tijdens de live gemaakt heb, gebruikte ik designpapier
en paper elementjes van Noor!Design. Alle materialen zal ik hieronder ook nog even linken.

Dan is dit de beschrijving:

Cardstock of kraft van:
18 cm x 22,5 cm
10 x 15 cm.


Neem het cardstock van 18 cm x 22,5 cm en ril deze op 2.5 – 17.5 en 21,5  cm ( je rillijn is 18 cm )
Draai het een kwartslag en ril op 4 en 14 cm.
Knip de delen weg volgende de afbeelding:



                                                 
Maak in het grootste deel een opening. Zelf heb ik gekozen voor een ovaal.
Bewaar even het deel wat je er uit hebt gehaald. Neem designpapier van 9.5 cm breed x 14.5 cm hoog en maak hier ook een opening in die iets groter is. En plak het er op
Nu vouwen we de gerilde delen. Plak de zijkanten vast.
Neem nu het deel van 10 x 15 cm en plak deze op de rillijnen zodat het een doosje wordt.
Plak nu binnenin het doosje, dus op de achterwand een stukje designpapier van 9.5 br x 14.5 cm hoog
Plak op de achterkant een stukje designpapier van 9.5 cm breed x 14.5 cm hoog en plak hier aan de bovenkant een magneetje onder.
Plak een stukje designpapier op het flapje van 2 cm x 9.5 cm breed en plak hier het andere magneetje onder.
Plak designpapier van 3.5 x 3.5 cm aan de zijkanten.

Zet nu de fuse aan en leg de mat op je buroblad
Stempel met stazOn inkt een tekstje op mica en knip het uit.
Leg nu het ovaal voor je neer wat je er in het begin uitgehaal hebt.
Pak wat schudmateriaal en het tekstje en leg het in een dubbel gevouwen stukje fuse sheet
Plak dit even een beetje vast op je mat met het witte ovaal er onder voor de maat.
Nu ga je met de fuse het ovaal maken met het schudmateriaal er in.
Maak een gaatje in de bovenkant van het ovaaltje en haal er een lintje/touwtje door.
Maak een gaatje in het midden van het doosje, in de vouw van het klepje waar hij mee sluit.
Haal het touwtje van het hangertje er door en maak er een strikje in.
Nu kan je het verder versieren.
Zelf heb ik in de binnenkant op de achterwand nog een kleine pocket geplakt waar eventueel geld in kan.

Heb je de live uitzending gemist, of wil je deze nog even terug kijken, dat kan. We zullen hem zo snel mogelijk op ons YouTube kanaal plaatsen ( of hij staat er inmiddels al ).  Dat kanaal kan je hier vinden:


 En alle materialen die ik gebruikt heb, staan netjes in een groep gesorteerd in
de webwinkel van HobbyVision. Die groep kan je hier vinden:


Veel plezier er mee!


Made-by

3 opmerkingen:

JOKE zei

Was weer een leuke uitzending met een prachtig resultaat!!!
xxx Joke

sjanie zei

Leuk doosje, Janet.

Groetjes, Sjanie

Judith Thoonen zei

Wat leuk gemaakt en de live uitzending op YouTube was ook goed uitgelegd dank je wel Janet.
Grt van Judith