zondag 28 november 2021

Gepimpte pringles bus

Hallo allemaal,

Een tijdje terug liet ik op Facebook deze pringles bus zien.
Bij deze zal ik proberen stap voor stap uit te leggen hoe ik dat gedaan heb.


Ik heb een ovaal gestanst uit maskeer papier. ( papier wat je tijdelijk kan plakken )
Deze heb ik op de bus geplakt en daar omheen heb ik het ovaal uitgesneden.
De binnenkant is mooi zilver van kleur, dus die is zo gebleven, maar de buitenkant heb ik voorzien van 2 lagen gesso. En dan met een ruw sponsje aangebracht zodat het een beetje bobbelig wordt.


Aan het deksel heb ik drie stroken mica geplakt.
Daar aan heb ik in diverse hoogtes wat stansjes geplakt. De achterste en de middelste zijn van 
de Winter Charme  en het hert is van Card Deco, maar die zal ik hier onder straks even als link plaatsen.


Hier zie je hoe ik het mica aan het deksel heb geplakt.


Als ik dan het mica aan het deksel in de bus laat zakken, zie het er zo uit.
Is het iets te breed, dan knip je er een stukje af. Bij mij moesten er twee boompjes af ;)


Dan komen de lampjes.
Het is zo`n ijzerdraadje met lichtjes er tussen.
Deze heb ik door een gaatje in het deksel laten zakken.
En omdat je deze kan buigen, heb ik er bovenin het deksel wat rondjes mee geplakt en daarna een 
deel zig zag naar beneden laten hangen.
Het batterij doosje komt straks aan de achterkant van de bus te hangen.


Even een test of alles goed zit en hangt en of de lampjes het doen.


Onderin de bus heb ik een laagje gesso gemeerd en daarop de micro glitter gestrooid.


Dan komt het deksel op de bus en heb ik een cirkel van ribbelkarton gesneden.
Aan de kant van het snoertje iets ingesneden en op het deksel geplakt.
Dit kan je het beste doen met dubbelzijdig tape


Aan de voorkant heb ik twee delen stansjes geplakt van Amy Design, die ik uit glitterkarton heb gestanst in de zilveren kleur. Deze rondom de bus geplakt. Ik had nog wat bolletjes lint liggen en dat heb ik er ook rondom geplakt.


En toen heb ik alles versierd met diverse kerst sterren ( poinsettia`s) en balletjes, dennenappeltjes enz.


Op de strookjes mica nog wat sneeuwstipjes gezet met de sneeuw pen van Studio Light. en langs de randjes van het deksel, de onderkant en het ovaal ook.


En zo is hij als de lichtjes branden.


Je kan er natuurlijk nog veel meer aan hangen en in plakken, maar ik vond het zo wel genoeg.


Nog even de bovenkant.


En het batterij doosje heb ik met twee glue dots vast geplakt aan de achterkant.


        













Geen opmerkingen: