maandag 23 januari 2023

Lavinia telefoon hoesje

Hallo allemaal,

Als Lavinia fan heb ik bedacht om zelf een hoesje te maken voor mijn telefoon.
Hoe ik dat gedaan heb zal ik hier proberen uit te leggen.
Allereerst zal ik even uitleggen wat stonepaper is. Dit is een soort papier wat heel stevig is, je kan er heel veel mediums op gebruiken, het is naaibaar en scheurt niet. Ze maken er ook b.v. tassen of etuis van. Het is verkrijgbaar in groot A3 formaat en in A4 formaat.


Allereerste heb ik een stuk stonepaper gesneden die iets groter is dan mijn originele hoesje.
Ik heb dus de breedte en lengte van mijn hoesje opgemeten en daar een paar cm bij gedaan.

Daarop heb ik met de Lavinia spray`s en wat dylusion spray`s in paars, blauw en groene tinten kleur op gemaakt. Ik heb de kleuren van links naar rechts erop gespray`d. 
Dit goed gedroogd en met een gele inktspray van Lavinia en een penseeltje heb ik er de zon/maan op getekend. Toen dit droog was heb ik met de witte Lavinia spray en een penseeltje wat wolken op gemaakt. Dit alles heel goed gedroogd.


De volgende stap is het stempelen van de bomen.
Dit heb ik met Versafine Clair inkt gedaan.
De boomstammen heb ik ingekleurd met wat Zig markers, maar dit kan ook met de Light Markers of andere markers op waterbasis. Ook gebruik ik veel mijn vingers om het wat uit te vegen.


Daarna heb ik er in het midden met een penseel en paarse inkt van Lavinia en Dylusion een horizon op gezet. Met een witte pastel potlood heb ik het water wat lichter gemaakt en er iets geel ingezet als spiegeling van de maan.


Daarna met een afgescheurd printerpapiertje en Versafine clair groen tinten de
heuveltjes op gezet.
Dit alles weer goed drogen.  Als laatste nog de konijntjes gestempeld met versafine Clair en met posca pennen diverse stipjes en grasjes getekend. 


Van grijsboard karton heb ik het model gesneden van mijn oude telefoon hoesje.
Dit heb ik gedaan door mijn oude hoesje op het karton te leggen en er omheen te tekenen.
Daarna binnen de getekende lijn uitgesneden. 
Het kartonnen model heb ik op het stonepaper geplakt.

DENK ER AAN DAT JE OOK MAGNEETJES PLAKT OP DE PLEK WAAR DE SLUTING KOMT.

 Hiervoor heb ik een gel medium gebruikt. Dit kan b.v. met de Liquitex of Creall Gel, maar ook met een mod podge.
Met een vouwbeen heb ik even goed langs de randen gewreven om het model van het hoesje goed te kunnen zien.



In de rug zit ook een stukje grijsboard karton zoals je hier kunt zien door de vouwen die ernaast zijn.


De binnenkant heb ik beplakt met gewoon wit stonepaper. En aan de linkerkant nog een extra stukje voor eventueel pasjes of zo.


Daarna ben ik gaatjes gaan prikken rondom het grijsboard door alle delen van het stonepaper.
Zorg er voor dat alles netjes op elkaar blijft. Dit heb ik zelf gedaan door er even wat klemmetjes op te zetten.   Toen alle gaatjes rondom het hoesje geprikt waren heb ik een dubbel strookje stonepaper gesneden van zo`n 3 cm x 8 cm en heb dat een beetje kleur gegeven wat bij de voorkant past.
Dit strookje voorzie je van magneetjes en dan ga je ook dit strookje rondom voorzien van gaatjes.
Leg nu dit strookje tussen het achterste deel en het grijsboard. Prik nog even de gaatjes er door zoals die rondom het hoesje zitten. Stik nu alle gaatjes door met een stevig draad. 
De randen heb ik een beetje korter geknipt en het geheel geseald met een spray van Stamperia.
Deze hebben we helaas ( nog ) niet in de winkel, maar het kan ook met een gel medium waarmee je het geheel geplakt hebt.


en dan ziet het er zo uit. Op de voorkant van de sluiting heb ik nog iets de boom getekend.


De achterkant.


En zo is hij in z`n geheel.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Mocht je het ook proberen, dan wens ik je alvast veel plezier er mee.

Liefs Janet





2 opmerkingen:

Ela zei

Wauw wat een prachtig project! Groetjes Ela

Monique zei

Heel mooi gemaakt Janet!😍